tisdag 30 september 2014

Nytt namn och ny logga!

I helgen som var hade ILCO kongress på Best Western Bromma. Jag (Camilla Franzén Nordström) har blivit omvald till förbundsstyrelsen som ansvarig för ILCOs Unga Vuxna och kommer att göra mitt allra bästa för att förvalta ungdomars önskemål och röster på riksnivå. Efter vi haft vårt första styrelsemöte i oktober ska jag berätta mer om mina planer för kommande mandatperiod.

Vad jag vill berätta om redan nu är att ILCO fått både nytt namn och ny logga! ILCO lever kvar i namnet, så det går bra att fortsatt kalla oss för just "ILCO" som ju de flesta gör. Men istället för ILCO Riksförbundet för stomi- och reservoaropererade så heter vi nu ILCO Tarm- uro- och stomiförbundet. Detta speglar mycket bättre vilka vi aktivt arbetar för och har gjort länge nu.

Loggan är uppdaterad och är som en ny, fräschare variant av den tidigare "snurran". Snyggt designad med ett rött hjärta i mitten vilket symboliserar förbundets omtanke. Snurran består faktiskt av 4 stycken hjärtan om man kikar noga! I egenskap av "ungdom" gillar jag det nya utseendet, det är väl nästan mitt jobb att vilja uppdatera lite i de gamla anorna som funnits i urminnes tider. Skönt att kongressen kunde enas om namn och ny logga, det är inte det lättaste arbetet alla gånger!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar